Aktuális PDF Print E-mail
Written by Medistar   
Monday, 17 January 2011 10:24
There are no translations available.


Vitamin, amely legyőzheti a náthát is


A D vitamin csontokra gyakorolt jótékony hatása régóta ismert. Manapság fedezték fel, hogy nagy segítség a nátha és az influenza megelőzésében is. Komoly szerepe van abban, hogy a légúti fertőződéseket távol tartsuk szervezetünktől. Úgy tűnik, hogy a D vitamin aktiválja az immunrendszert hasonlóan, mint az influenza elleni védőoltás.

A betegség fő szezonja az őszi-téli, kora tavaszi időszak. Ilyenkor az időjárás kedvez a kórokozók szaporodásának. Ebben az időszakban rendszeresen szellőztessünk, kerüljük a zárt, zsúfolt tereket. Az alacsony páratartalom is segíti a kórokozók elszaporodását. A legfrissebb kutatások felvetik hogy az igazi bűnös, amely felelős a nátháért és influenzáért  a D vitaminhiány lehet.

A téli hónapokban nincs elegendő napsütés ahhoz, hogy elegendő mennyiségű D vitamin szintetizálódjon a bőrben, és ez alacsonyabb D vitamin abszorpciót eredményez.

Azt hogy a D vitaminhiány fokozza náthás megbetegedés rizikóját a Tokiói Jikei University School of Medicine kutatói klinikai kísérlettel igazolták. Ennek során a kutatócsoport 167 iskoláskorú gyermeknél 2008 decembere és  2009 márciusa között random, kettős vak, placebo-kontrolált teszteket készítettek melynek során a gyerekek egyik csoportja D(3) vitamint, míg a másik placebót ( hatóanyag nélküli tabletta) kapott..

A kutatás szerint az influenza A típusa 18fő  D(3) vitamint kapó gyereknél (10.8%) jelent meg. A placebo csoportból 31 gyerek betegedett meg (18.6%) - majdnem kétszer annyian. A kutatók arra is rámutattak, hogy az ismert asztmás D (3) vitamint szedő gyerekek között csak 2 gyereknél fordult elő enyhébb lefolyású asztmás roham szemben a placebo csoporttal ahol 12 tanulónál!

A kutatás összegzésében arra jutottak, hogy a D(3)vitamin, mint étrend-kiegészítő a téli időszakban csökkentheti az A típusú influenza előfordulását.

A legtökéletesebb D vitaminforrás természetesen a nap. A nap UV sugarai beindítják a bőrben a D vitamin szintézist. Heti kétszeri 10-15 perces napsütés (arcon, kezeken vagy a háton) elegendő ahhoz, hogy kellő mennyiségű D vitaminhoz jusson a szervezet. Ne felejtse, hogy a hosszú téli időszak és a kevés napsütés - akár nyáron is – D vitaminhiányt eredményezhet..

A D vitamin szintézis kevésbé hatékony a sötétebb bőrű embereknél. A túlsúlyos felnőttek is a rizikócsoportba tartoznak, mert a D vitamin a testzsírban raktározódik. A zsírban raktározott  többlet D vitamin, , kevésbé aktív.

Néhány D vitaminforrás:

A tőkehalolaj (legjobb), lazac, makréla, tonhal, szardínia,tej, reggeliző pelyhek, és a D vitaminnal dúsított narancslé szintén jó élelmi D vitaminforrás. Ha meg akarja tudni a javasolt D vitaminpótlás mennyiségét – kérje kezelő orvosa segítségét.


multivitaminok & ásványi anyagok A-tól Z-ig

a lykopene antioxidáns hatásával

cerebrum

Last Updated on Friday, 17 February 2012 11:16